TEMPERATURA W PRACY LATEM - WYMOGI PRAWNE
Zgodnie z prawem, minimalna temperatura w miejscu pracy powinna wynosić 18 stopni Celsjusza. Przepisy nie określają dokładnie maksymalnej, dopuszczanej temperatury powietrza. Przyjmuje się jednak, że nie powinna przekraczać ona 30 stopni Celsjusza (przy wilgotności 65%).
Klimatyzacja, zwłaszcza w okresie letnim, jest sporą wartością dodaną każdego biura. Zdarza się nawet, że część pracowników na ogół pracujących zdalnie decyduje się ze względu na nią pojawiać w biurze – mówi Magdalena Słowik, HR&Recruitment Specialist.
Klimatyzacja w biurze to jednak potencjalne źródło konfliktów wewnątrz zespołu. Najczęściej problemy mają zespoły pracujące na open space\\\'ach. Im większa przestrzeń, tym więcej osób, a każda z nich ma własną amplitudę komfortowej temperatur – dodaje Magdalena Słowik. Kompromisem zapewniającym komfort pracy są otwierane okna. Jeśli nie panuje właśnie fala upałów, letnie warunki zewnętrzne są optymalne dla większości pracowników. Takie rozwiązanie możliwe jest w naszym biurowcu. Oprócz tego w V.Offices stosujemy m.in. mniej szkodliwe dla środowiska gazy chłodnicze. To dzięki wprowadzeniu takich rozwiązań zdobyliśmy certyfikat BREAM oraz nagrodę w konkursie BREAM Award 2018 Central and Eastern Europe w Londynie.